Thursday, August 6, 2015

Douglas Costa, 'The Next Big Thing'




Disebalik pemergian Schweinsteiger ke Manchester United, Pep Guardiola tidak menunggu lama untuk mendapatkan penggantinya, yang merupakan attacking midfielder versatile dari Shakhtar Donetsk, Douglas Costa dengan nilai 30 million Euro.

Walaupun kedatangan Arturo Vidal dilihat lebih bernilai, namun bagi admin Douglas Costa merupakan 'The Next Big Thing'. Dengan usia yang baru menjangkau 25 tahun, Douglas Costa merupakan pemain yang serba boleh, dan boleh bermain di pelbagai posisi serangan sama ada kanan, kiri atau di bahagian tengah.



Pembelian ini juga dikatakan bertujuan untuk memberi saingan kepada Mario Goëtze, Arjen Robben dan Franck Ribery. Ini menunjukkan bahawa 1st Eleven Bayern masih lagi dalam tanda tanya.

Dengan speed, pace, dan off the ball yang menarik, admin merasakan bahawa persaingan di bahagian serangan Bayern akan menjadi lebih terbuka dan lebih mencabar.






Jika anda masih ragu-ragu dengan kebolehan Douglas Costa, saya mengajak anda untuk menyaksikan highlights Audi Cup antara Bayern dan Real Madrid. Boleh dikatakan game tersebut adalah 'The Douglas Costa's Show'. Dalam YouTube pun ada. Check it out man!!!

P/s: memang fight dan perform team Bayern. Huhu

-bergkamp-

Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit
    Recent Comments Widget