Ranking Malaysia terhebat dalam sejarah

/
2 Comments

Ranking Malaysia paling teruk

Jangan salahkan Dollah Salleh dalam hal ni. Asal ranking turun je, jurulatih yang salah. Kenapa mesti mengkambing hitamkan jurulatih sahaja? Yang dekat atas tu, macam rileks je.

ranking malaysia terkini

Akibat dari kekalahan dengan Oman, ranking turun 11 anak tangga. Secara keseluruhannya satu skuad dan satu management team yang salah. Termasuk yang atas-atas tu.

ranking malaysia terkini

Apa yang jadi masalahnya ialah, pemain kurang mempunyai semangat juang yang tinggi dan menebal. Kita ada skil, tapi kurang stamina. Dalam situasi bola sepak Malaysia pula, kurangnya sumber dana menyebabkan liga kurang kompetitif. Pasukan dari kelab-kelab yang muncul pada awal tahun 2000 pun dah menghilang. Ada yang da bungkus. Nak harapkan businessman Malaysia nak taja memang susah. Golongan atasan yang berani gila-gila pun JDT je. Terus menerus rombak habis-habisan. Kelab lain secara sederhana.

Andainya kelab yang bermain untuk Liga Super sebanyak 20 pasukan, kita ambil contoh macam kelab Eropah, pastinya pemain kita perlu memiliki stamina yang tinggi. Semua pasukan perlu bermain 38 perlawanan dalam 1 musim berbanding sekarang yang mana kita bermain 22 perlawanan. Bayangkan jika ada 16 perlawanan lagi yang kurang. Agaknya apa akan jadi kalau kita main 38 perlawanan? Mesti pemain lebih tough kan? Jepun dan Korea pun memiliki saiz badan lebih kurang dengan kita. Itu contoh paling jauh. Contoh paling dekat ialah Vietnam. Badan sama saiz. Tapi stamina tinggi. Tak kan lah diorang suka makan anjing penyebab stamina diorang tinggi. Zaman supermokh dulu pun stamina tinggi. Boleh layak pergi Olimpik. Beb, kalau dulu dah bagus, sepatutnya sekarang semakin bagus. Boleh tak korang bayangkan, kereta Ferrari dulu bagus, tapi sekarang tiba-tiba macam Proton. Mungkin boleh jadi. Sebab apa? Sebab kewangan. Ok lah, macam susah faham. Kita pergi ke contoh telefon. Dulu pakai telefon besar gabak. Sekarang? Tak de kan?

k.bai


Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit


    You may also like

    2 comments:

    Zaidalifah Hussin said...

    jangan dok tunding jari je ... bkn senang punye kilija... he he he

    Fauzi Noordin said...

    kena tuding jari ler... kalau xtuding jari, mesti lg teruk ooo...

    LightBlog