Sunday, March 22, 2015

Pengalaman di Heston Venue Sport Social, Akademi Bola Sepak QPR.


Pagi kemarin, kami diberi peluang untuk bersama-sama media antarabangsa seperti Skysport, BBC, Dailymail dalam sesi temuramah bersama Nedum Onouha dan Chris Ramsey. Selepas tengah hari, kami dibawa pula ke akedemi bola sepak QPR, Heston, tak jauh daripada training ground. Cuaca semasa itu, aduh, tersangatlah sejuk. Aku, memang tak berapa selesa dengan tahap kesejukkan macam ini. Iyalah kan, duduk Malaysia, cuaca biasanya 32°C, tapi sini tinggal 7°C ja weeh.... Kedik aku..

Huhuhu..

Ok. Dah. Jangan dok merepek pasal sejuk-sejuk nie. Orang dah bagi peluang ke London, banyak songeh pulak. Hahahhaha... Ok, sambung cerita kat Heston nie. Kat Heston nie, bangunan dia tak la hebat sangat, biasa ja. Tapi, dia punya kelengkapan, memang terbaik. Dengan padangnya, dengan kantennya, dengan jurulatihnya, memang terbaik.

Disitu jugak tempat latihan untuk 4 wakil asia bersama pelatih-pelatih QPR yang lain bersama-sama berlatih dalam suasana cuaca 5-10°C, tambah dengan angin lagi, pergh.... Aku tak sanggup wooi. Tapi, disitu, budak-budak tadi banyak menimba ilmu dan pengalaman kerana teknik dan bentuk ajaran yang diterapkan agak berbeza. Malah, mereka juga diajar daripada segi pemakanan. Sehinggakan masa tidur juga dikawal. Aku tak pasti kat Malaysia macam mana, tapi di QPR, memang macam itu.






Sempat jugak la aku pose sekeping masa budak-budak tue training. Sebenarnya, masa tue, merupakan latihan pertama mereka bersama-sama budak akademi QPR yang lain. Memang nampak kekok, tapi bagi aku tak la jauh sangat beza standard budak-budak nie dengan budak akademi QPR yang lain. Tiba-tiba aku terfikir, kalaulah Aiman atau Azmizan (wakil Malaysia dalam latihan ini) boleh pergi jauh, bagaimanalah agaknya....

Huhuhu...



Recent Comments Widget