Thursday, July 2, 2015

Kei Nishikori tarik diri pusingan awal Wimbeldon 2015

Kei Nishikori tarik diri pusingan awal Wimbeldon 2015



Selepas berjuang dengan kecederaan betis pada pusingan pertama di Wimbledon, Kei Nishikori tidak dapat melangkah ke Centre Court untuk perlawanan kedua.

Pemain Jepun pilihan kelima itu terpaksa menarik diri sebelum pusingan kedua menentang Santiago Giraldo dari Colombia pada hari Rabu. Nishikori cedera di betis kirinya di kejohanan itu di Halle, Jerman, dua minggu lalu dan ia diburukkan lagi semasa kemenangan lima set lebih Simone Bolelli pada Isnin.

Nishikori berkata beliau merasakan sakit terlalu banyak semasa memanaskan badan dan mencuba bermain perlawanan pusingan kedua, yang telah dijadualkan Centre Court. Beliau menyifatkan kecederaan itu sebagai "air mata kecil" tetapi telah ditetapkan untuk menjalani lebih banyak ujian untuk menentukan tahap keterukan.

"Ia amat menyakitkan semasa berjalan dan berlari, jadi saya membuat keputusan untuk tidak bermain hari ini," katanya.

Ia adalah satu jalan keluar untuk mengecewakan atas pemain Asia lelaki, yang mara ke perlawanan akhir Terbuka Amerika Syarikat tahun lepas dan telah ditetapkan untuk mesyuarat suku akhir mungkin dengan juara bertahan, Novak Djokovic.



Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit
    Recent Comments Widget