Tuesday, September 16, 2014

Shinji Kagawa kembali kepada prestasi terbaik di Dortmund!





Shinji Kagawa adalah antara player yang Asia yang paling aku minat selepas Son Heung-Min dan Yuto Nagatomo. Player Asia yang kreatif dalam attacking serta berfungsi sebagai no 10 dalam pasukan, Shinji Kagawa adalah orang yang perlu kita lihat dengan teliti.

Pada musim lepas di Manchester United, posisi no 10 telah diisi dengan Wayne Rooney setelah David Moyes meletakkan pair striker Welbeck dan van Persie di hadapan. Wayne Rooney lebih dipercayai untuk memegang posisi no 10 ini berbanding Shinji Kagawa.


Ketika di zaman Moyes, no 10 di Manchester United dilihat kehilangan fungsi seperti Juan Mata dan Shinji Kagawa. Mereka diletakan di bahagian sayap kiri yang mana mereka tidak boleh menunjukkan prestasi terbaik dalam pasukan. Bagi aku, Shinji Kagawa memang wajar berpindah kembali ke Dortmund kerana Jurgen Klopp sememangnya tahu kebolehan Shinji Kagawa yang sebenar.


Stelah berpindah dari Manchester United ke Dortmund, Shinji Kagawa membuat penampilan yang memberangsangkan apabila telah menjaringkan 1 gol dan membuat 1 hantaran gol ketika menentang Freiburg.


Jurgen Klopp kaki buat duit, Jual Kagawa 12 million, beli balik 6.3 million ja. Dikhabarkan bahawa selepas Dortmund menang ke atas Freiburg, jersey Dortmund bernama 'Kagawa' dijual sebanya 5000 unit. Tudia, penangan Kagawa memang terbaik.

-bergkamp-
-sumber gambar: dailymail-




Dapatkan jersi bola murah di Stylo Shop
    Recent Comments Widget