Monday, September 15, 2014

Eksperimen Brendan Rodgers gagal. Liverpool 0-1 Aston Villa.


Gagal, dan kalah dengan Aston Villa 0-1 di laman sendiri, Anfield. Nak cakap macam mana lagi kalau dah kalah. Dah kalah, ngaku jer lah. Huhuhuh...

Aku tengok perlawanan tersebut walaupun mata aku dirundung keletihan dan ngantuk yang mencapai tahap maksima, kemudian Liverpool kalah. Tensen terus. Bila aku fikir-fikir kembali, apa yang boleh aku katakan, Liverpool bermain dibawah tahap sebenar. Malah, aku lihat, Rodgers membuat satu eksperimen untuk pasukannya yang mana meletakkan Sterling di bangku simpanan.


Dengan membariskan Marcovic dan Lallana serta Coutinho sebagai barisan penyerang disamping Balotelli sebagai penyerang tunggal, sememangnya menampakkan satu dinamik yang menarik, tapi daripada perlawanan, kurang gerakan-gerakan merbahaya. Tiba-tiba aku rasa keputusan meletakkan Rahem Sterling di bangku simpanan merupakan keputusan yang salah. Apa tidaknya, sejak kebelakangan ini, permainan Sterling begitu baik malah diperingkat antarabangsa juga sangat memberangsangkan. Namun dengan merehatkan Sterling, aku tengok, momentum itu tiba-tiba tersekat.

Cuba korang tengok statistik perlawanan. Kawalan bola, 75% oleh Liverpool, namun hanya 1 cubaan kearah gol. Haih.. Sedih...



Haih.., kalah tue kalah dah. Redha jer lah. Ok. Sebelum masuk gua, aku respect taktikal Paul Lambert. Walaupun posisi permainan hanya 25%, namun pasukannya begitu penuh displin dapat mengekang asakan Liverpool daripada menjaringkan gol.

Man Of The Match, Paul Lambert



huhuhuh...
sedikit recap perlawanan antara Liverpool dan Aston Villa.









-luis Garcia-


Dapatkan jersi bola murah di Stylo Shop
    Recent Comments Widget