Friday, June 12, 2015

Perlawanan pertama Harimau Malaya ke World Cup 2018, seri 1-1.


Seri 1-1 dengan Timur Leste. Serius aku tak faham, apa masalah diorang. Main dekat Stadium Bukit Jalil, di depan dan di hadapan penyokong-penyokong setia Harimau Malaya. Peluang yang banyak. Tapi berkesudahan hanya seri, 1-1 menentang Timur Leste.

Kalau korang nak tahu, Timur Leste tue, liga tempatan pun tak ader, dan aku rasa liga-liga dosmestik lain seperti peringkat daerah ka, peringkat zon ka ada la kot. Entah.. Alih-alih boleh seri dengan Malaysia. Mesti diorang bangga giler.

Kalau korang tengok game semalam, permainan Malaysia memang best, main short pass ala Barcelona, tapi asal pass jer mesti ke laut. Buget Barcelona kot... passing, cam haram..

Sebenarnya, aku ingat menang dah semalam. Minit ke 92, dalam benak logik akal fikiran aku yang waras, memang sah, memang dah game tue. Dengan bangganya aku pun menukar chanel tv lain tengok hindustan. Dalam hati aku berkata, memang sebijik pun menang jugak. Ape de hal..

Time aku nak tidur, aku bukak fb jap, alih-alih tengok status adik aku, katanya, "Buta ja gol last minit".. aik? Gol last minit? Gaya tulisan, macam Timur Leste yang score gol last minit tue. Aku check tenet, jahanam.... Memang gol last minit.

Haih....

Aku malas nak kata pa-pa dah... Ngarut dah puak-puak nie..

JEBON BETOI...

Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit
    Recent Comments Widget