Monday, June 9, 2014

Tahniah Malaysia. Ranking FIFA turun lagi...

Tahniah ler korang semua. Dan aku berbangga dengan kejayaan kita dipersada dunia...

Keh keh keh...
Kalau korang nak tahu, beginilah nasib kita di ranking dunia bola sepak. Aku nak komen lebih-lebih pun macam tak kena la pulak sebab FAM kini kan sudah dikemudi kepimpinan baru yang diterajui oleh Tengku Abdullah.

Apa yang aku nak tahu, bagaimanakah FAM akan memperbaiki ranking bola sepak kita ini. Tak kisah la berapa lama pun korang nak ambil masa tuk memperbaiki kedudukan ini, tapi apa yang pasti, aku nak tahu aper blue print korang dalam usaha memperbaiki kedudukan Malaysia.

Sehingga kini, aku masih belum lagi mendengar apa-apa lagi kenyataan rasmi daripada FAM mengenai usaha mereka dalam memertabatkan bola sepak setelah FAM bertukar tampuk pemerintahan. Sehingga ranking baru ini keluar, FAM masih lagi belum mengatakan pendirian mereka. Adakah ranking ini tidak penting? Kalau korang tanya aku, lagi la aku tak boleh jawab. Tapi apa yang pasti, bola sepak Malaysia masih lagi di takuk lama.

Haiah... Aku rasa diorang tidur lagi nie. Asyik tengok perlawanan persahabatan semalam sehingga terlupa yang Malaysia kini dikedudukan 153.

Hoi...153 dah woi....

-luis Garcia-
Recent Comments Widget