Tuesday, April 22, 2014

Pemain Remaja terbaik Eropah 2013 / 2014..

Musim 2013/14 kini menghampiri penghujungnya. Malah kejohanan Piala Dunia pun semakin dekat. Tak sampai dua bulan lagi rasanya. Yang membuatkan aku tak sabar menungggu Piala Dunia nie adalah disebabkan muncul beberapa pemain remaja yang boleh dianggap mempunyai kelas yang tersendiri.

Aku sebenarnya tak sangka dengan umur yang masih muda, gaya permainan, teknik malah bagaimana mereka membaca perlawanan membuatkan aku kagum dengan bakat-bakat muda ini. Bila lah agaknya Malaysia nak sampai tahap sebegini rupa.

Apapun aku kumpulkan 10 pemain remaja terbaik dari Eropahuntuk korang. Kalau korang ada lagi nak nama-nama untuk ditambah, bagtahulah. Nanti aku carikan info-infonya.

Raheem Sterling; Liverpool, 19

Neymar, Barcelona, 22

Paul Pogba, Juventus, 21

David Alaba, Bayern Munich, 21



Mario Gotze, Bayern Munich, 21



Thibault Courtois, Atletico Madrid, 21



Luke Shaw, Southampton, 18



Jack Wilshere, Arsenal, 22



Philippe Coutinho, Liverpool, 21



Julian Draxler, Schalke, 20


Raphael Varane, Real Madrid, 20


-luis Garcia-
Recent Comments Widget