Friday, April 4, 2014

Jose Mourinho dan tawar hati dengan penyerang Chelsea..


Khabar angin yang mengatakan Chelsea ada mengugurkan beberapa pemainnya kini semakin lama semakin ketara kedengaran. Terkini, Diego Costa dikhabarkan akan menyertai Chelsea musim hadapan dengan yuran perpindahan yang berkemungkinan £40 juta atau lebih. Maknanya penyerang-penyerang Mourinho sekarang memang tak boleh pakai ker?

Apapun, kita lihat statistik pemain-pemain ini terutamanya dibahagian serangan.

1. Gol - Eden Hazard

2. Prestasi semasa- Eden Hazard


3. Cubaan ke gawang lawan - Eto'o


4. Duel - Eden Hazard


5. Hantaran - Eden Hazard


Apa nie. Hampir semua Eden Hazard. Mana Fernando Torres. Untuk pengetahuan, statistik ini adalah berdasarkan prestasi semasa setiap perlawanan.

Tengok daripada statistik nie, nampaknya aku boleh faham kenapa Mourinho nak sangat stiker lain terutamannya yang tengah top sekarang, Diego Costa. Yang menariknya, kemungkinan besar, Lukaku pun tidak begitu menarik perhatian Mourinho, malah mungkin akan dijual ke Spurs. Dan khabar agin tersebut semakin kuat kedengaran.

Tapi, yang pasti, kalau penyerang-penyerang ini dijual, Chelsea sudah pasti rugi. Apa tak nya, beli bukan juta-juta, tapi puluh-puluh juta jugak la. Yang paling mahal, Torres. Beli £50 juta. jual, aku tak tau la. berkemungkinan macam jual beli kereta. Beli mahal, jual murah.

Aku attach sekali statistik Costa untuk korang buat perbezaan. Berbaloikah Costa dengan harga £40juta, aku tak sure. huhuuhu



-luis Garcia-
Recent Comments Widget