Thursday, April 3, 2014

The Blues kecundang di Paris


Menace: As Chelsea pressed for an equaliser in the first half, Lavezzi was a threat on the counter attack


Pertembungan kelab yang berkepuk-kepuk duit, P.S.G vs Chelsea sememangnya dinanti-nantikan. Masing-masing ada star player yang memainkan peranan seperti Eden Hazard di Chelsea dan Zlatan Ibrahimovic di P.S.G. Namun, bermain di Paris pada 1st leg ini merupakan kelebihan buat P.S.G.

Siapa akan sangka Chelsea akan dibelasah 3-1 di Paris. Tapi admin dah agak yang Chelsea akan kalah awal-awal lagi. Ingat Chelsea kena 2-1 ja, tengok-tengok si Pastore pulak buat goal cantik. Memang kena getah la Chelsea.

Goal pertama P.S.G datang dari Ezequiel Lavezzi apabila clearance dari John Terry yang tidak begitu kemas diambil oleh Lavezzi dan terus melepaskan rembatan pada minit ke-4.


Lavezzi 1-1


Kemudian, tackle daripada Thiago Silva ke atas Oscar menghasilkan penalti untuk Chelsea. Eden Hazard memang tak akan mengsia-siakan penalti ini dan dengan mudah menewaskan Salvatore Sirigu pada minit ke-26.


Spot on: Eden Hazard levels the tie with a goal from the penalty spot



 Going the wrong way: Hazard puts the ball past Salvatore Sirigu

Pada minit ke 61 malang untuk Chelsea pun datang kembali. David Luiz tertampan bola sepakan percuma P.S.G ke gawang sendiri. Admin rasa David Luiz tu silap positioning masa nak clear ball tu. Hard luck.


Pada minit ke-90 Javier Pastore menghadiahkan goal cantik untuk semua penonton pada Paris. Dengan menewaskan 3 pemain Chelsea, Pastore melepaskan rembatan pada sudut kecil kiri Petr Cech. 


Dengan defisit goal ini admin rasa P.S.G boleh pergi jauh tapi bila main dekat Stamford Bridge nanti, macam-macam boleh jadi. Bola itu kan bulat? Hehehe~

-bergkamp-
Recent Comments Widget