Thursday, April 24, 2014

Eva Carneiro, Doktor wanita yang cun untuk pasukan Chelsea..


Bagi peminat bola sepak, semestinya mereka mahukan permainan bolasepak yang menarik, cantik dan kreatif. Dan semestinya, tidak ada lelaki yang akan tertinggal untuk melihat seorang wanita yang cantik di bangku simpanan kelab London ini jika melihat game Chelsea.

Eva Carneiro, mengingatkan kita yang sesuatu yang menarik itu bukan hanya goal, taktikal, dan gameplay, tetapi juga pada mereka di luar padang.

Bagi peminat bolasepak khususnya peminat Chelsea, mereka semestinya mengenali Eva Carneiro, doktor untuk first team pasukan Chelsea. Jadi, hari ni admin nak berkongsi sedikit sebanyak mengenai Eva Carneiro yang perlu diketahui anda. 

Eva Carneiro dilahirkan di Gibraltar dan merupakan anak kepada bapa berketurunan Spanish dan ibu berketurunan English. Eva Carneiro menyambung pengajian medicine di Nottingham University sebelum bekerja dalam area pembedahan kecemasan di Highlands. Eva juga belajar di Australia, dan melengkapkan thesis di West Ham.

Sore point: medic Eva Carneiro helps Petr Cech off the pitch in Madrid

Bagaimana Eva boleh menyertai Chelsea?
Selepas bekerja di British Olympic Medical Institute, Eva juga turut menolong atlet di Olimpik Beijing terutamanya atlet bola tampar perempuan. Eva menyertai Chelsea sebagai doktor untuk pasukan reserve Chelsea. Andre Villa-Boas adalah orang yang memperkenalkan Eva kepada pasukan utama Chelsea pada tahun 2011.

Blow: Terry is placed on a stretcher after suffering an ankle injury

Bagaimana Eva boleh terbabit dalam bolasepak?
Eva Carneiro terpikat dengan bolasepak ketika melawat Mexico. Eva ketika itu menonton perlawanan antara Mexico dan Brazil ketika Piala Dunia 1998 di Perancis. Ia merupakan titik tolak ke arah minatnya terhadap sport medicine.


Upbeat: Terry gives a thumbs up but he will miss second leg against Atletico Madrid

Pasukan kegemaran Eva?
Semestinya Real Madrid. Ia pasti akan menjadi sesuatu yang agak kekok jika Chelsea dapat ke Final Champion League bertemu Real Madrid. Ia merupakan kelab yang saya suka.

Lain-lain yang anda perlu tahu.
Eva Carneiro meminati ballet dan melancong, dan juga salsa serta samba. Ketika di Australia, Eva belajar mengenai surfing dan terus terpikat dengan sukan itu.

-sumber gambar: dailymail
-bergkamp-

Recent Comments Widget