Saturday, March 29, 2014

Review game Arsenal vs Man.City




Hari ni admin nak review sikit pasal game Arsenal dengan City ni. Biasa la, game yang besar macam ni atau antara top 4 EPL ni antara game yang paling menarik untuk hari Sabtu ni. Seperti biasa, analisis dan komen adalah dari admin dan tak ada pilih kasih. Team mana pun admin sapu ja. Hehe.

Arsenal, Arsenal dan Arsenal. Awal-awal half season memang gempak. Masuk half season yang seterusnya hancus. Selepas dibelasah Liverpool dan Chelsea, kini giliran Manchester City pula berhajat besar untuk membelasah Arsenal. Arsenal sekarang ni tak senang duduk disebabkan prestasi yang tak begitu baik pada bulan Februari ini.


Arsenal akan turun berdepan City dengan moral yang tidak begitu baik. Dengan hanya seri ketika bertemu Swansea City yang merupakan game 'Pasti Menang', Arsenal ternyata tidak bergitu menonjol. Swansea berjaya mencuri 1 mata di Emirates menunjukkan bahawa tahap permainan Arsenal masih tidak begitu bagus.

Jika kita tengok memang ada harapan Manchester City untuk menang dengan margin yang besar SEKIRANYA Arsenal mengekalkan corak permainan yang ala-ala Barcelona ni. Jika Giroud merupakan good finisher, permainan Arsenal ternyata dapat meningkat. Sikap malas, poor finisher, sering jatuh walaupun tiada challenge dari opponent merupakan sesuatu yang perlu diubah Giroud. Admin dah post dulu pasal kelemahan Arsenal yang ketara dan disuarakan oleh peminat Arsenal sendiri dari post yang lepas.



Bagi Manchester City, bukan possession ball yang dicari, tetapi gol. Melalui gol, automatiknya possession ball akan menjadi milik City. Mentaliti juara adalah seperti ini. Gila mencari gol, set piece yang cukup berbisa, dan counterattack yang efektif adalah senjata utama City buat masa sekarang ini. Menentang United selasa lalu, Manchester City bijak memanfaatkan peluang. Walaupun Edin Dzeko tidak begitu menonjol pada musim ini tetapi Dzeko tetap dapat menjaringkan gol. Man of moment ketika ini.

Bagi admin, Arsenal yang bertandang di tempat sendiri akan dikalahkan. Brace yourself peminat Arsenal, sabar sajalah (termasuk admin). hm....

Prediction, Arsenal vs Manchester City, 0-3.

-bergkamp-
Recent Comments Widget