Calcio Storico - permainan bola sepak kuno yang ganas

Rasanya, memang ramai tak tahu tentang Calcio Storico ini. Dan sebenarnya, aku pun tak tahu pun pasal Calcio Storico. Member aku baru ja ...

Sport: Players score by throwing or kicking the ball into a long, thin net spanning the width of the pitch (picture here, in front of the crowd)

Rasanya, memang ramai tak tahu tentang Calcio Storico ini. Dan sebenarnya, aku pun tak tahu pun pasal Calcio Storico. Member aku baru ja bagi tahu aku beberapa minit yang lalu. Hhahahahha... Aku ingat apa la sebenarnya yang ingin disampaikan. Dan, aku ingat nie gusti ala-ala WWF tapi stail brutal sikit. Tapi, ianya adalah permainan yang selalu kita tonton dan kita main. Bola sepak.
Yang menariknya, permaianan ini mempunyai konsep yang lebih kurang seperti bola sepak, tapi tiada peraturan. Kalau korang main, ikut korang la nak main macam mana. Nak bawak bola sambil terajang orang ker, nak bawak bola sambil tumbuk muka orang ker, atau nak bawak bola sambil tampar muka lawan ker. Apa yang best, tiada kad merah akan dikeluarkan asalkan tak ader orang yang mati..
Hahhahaha... gila punya permainan. Mungkin permainan ini adalah asal usul bola sepak, sapa tahu kan... Hahhaahah. 
Ini betul-betul bro, berlaku di pekan Florence, Italy. Mereka menggelarkan ia sebagai "Calcio Storico" yang membawa maksud, "Bola Sepak Kuno". Aku rasakan, orang Italy dah bosan dengan Serie A gamaknya.
Hahhahahhaah...















Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit

    COMMENTS

    Name

    Arbaie,5,Badminton,11,Basikal,1,Berita Merapu,67,Bola Sepak,1,Bundesliga,4,championleague,87,EPL,426,EPLfantasy,14,euro,1,EURO2016,4,FAM,26,harimaumalaya,95,Hoki,5,Iklan,2,info,65,jersi,3,Kedah,2,La Liga,6,Lain,165,Liga Super,9,Liga Super Malaysia,2,Liga super Malaysia 2015,1,Liga super Malaysia 2015 | Pahang | JDT,1,ligasuper,221,Malaysia,210,MotoGP,2,otherleague,194,pialamalaysia,17,ragbi,1,Santai,363,Selangor,1,Seman,20,Serie A,1,StyloAktiviti,3,styoshop,1,Transfer News,104,Trip to London,6,ultras Malaya | Bola Sepak,1,WCQ,2,World Cup 2014,182,
    ltr
    item
    Stylo Sport: Calcio Storico - permainan bola sepak kuno yang ganas
    Calcio Storico - permainan bola sepak kuno yang ganas
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/06/24/21/29F0215500000578-3138108-image-a-27_1435177671578.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/-YHD5gnV8q7E/VYtZzbEkvjI/AAAAAAAALEQ/XmG4tbZgTGQ/s72-c/29EFDA4C00000578-3138108-image-a-62_1435178159323.jpg
    Stylo Sport
    http://stylosport.blogspot.com/2015/06/calcio-storico-permainan-bola-sepak.html
    http://stylosport.blogspot.com/
    http://stylosport.blogspot.com/
    http://stylosport.blogspot.com/2015/06/calcio-storico-permainan-bola-sepak.html
    true
    176535665452988984
    UTF-8
    Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy