Calcio Storico - permainan bola sepak kuno yang ganas

/
0 Comments
Sport: Players score by throwing or kicking the ball into a long, thin net spanning the width of the pitch (picture here, in front of the crowd)

Rasanya, memang ramai tak tahu tentang Calcio Storico ini. Dan sebenarnya, aku pun tak tahu pun pasal Calcio Storico. Member aku baru ja bagi tahu aku beberapa minit yang lalu. Hhahahahha... Aku ingat apa la sebenarnya yang ingin disampaikan. Dan, aku ingat nie gusti ala-ala WWF tapi stail brutal sikit. Tapi, ianya adalah permainan yang selalu kita tonton dan kita main. Bola sepak.
Yang menariknya, permaianan ini mempunyai konsep yang lebih kurang seperti bola sepak, tapi tiada peraturan. Kalau korang main, ikut korang la nak main macam mana. Nak bawak bola sambil terajang orang ker, nak bawak bola sambil tumbuk muka orang ker, atau nak bawak bola sambil tampar muka lawan ker. Apa yang best, tiada kad merah akan dikeluarkan asalkan tak ader orang yang mati..
Hahhahaha... gila punya permainan. Mungkin permainan ini adalah asal usul bola sepak, sapa tahu kan... Hahhaahah. 
Ini betul-betul bro, berlaku di pekan Florence, Italy. Mereka menggelarkan ia sebagai "Calcio Storico" yang membawa maksud, "Bola Sepak Kuno". Aku rasakan, orang Italy dah bosan dengan Serie A gamaknya.
Hahhahahhaah...















Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit


    You may also like

    No comments:

    LightBlog