Thursday, April 30, 2015

Pertelingkahan antara Perak dan JDT

Pertelingkahan antara Perak dan JDT

Rasanya admin pun lambat nak update cerita ni. Bukan apa, akibat dari kesibukan kerja di office. Sebenarnya aku rasa meluat dengan sebilangan kecil penyokong bola sepak yang suka membuat provokasi. Media massa pun sama kadang-kadang. Persatuan pula, sayangkan peminat, cakap peminat mereka tidak bersalah.


Inilah sikap segelintir penyokong yang patut di label biadap. Kita datang stadium bukan untuk bergaduh. Kita menyokong pasukan kita. Golonga biadap ni mereka hanya berani bila mereka berkumpulan sahaja. Tapi bila sorang-sorang, lari lintang pukang.


Persoalannya, kenapa perlu bersikap demikian? Kenapa terikut-ikut cara orang luar. Mereka yang mencipta Hooligan, dan kita pun tiba-tiba jadi Hooligan? Adakah gologan ini tidak pernah berfikir jika keluarga mereka jadi mangsa, apakah yang akan mereka rasa?

Golongan biadap inilah penyebab kebencian dan mewujudkan sikap balas dendam. Padahal yang kayanya pemain bola. Kalau datang stadium nak tunjuk hero, pergilah jadi sojar. Kita patut berfikiran waras dan berfikir secara dewasa. Jika pemikiran seperti pariya, anak-anak cucu cicit kau pun ikut pemikiran pariya kau.




Gaduh-gaduh, tunjuk gangster, vandalisme, curi mencuri itu hanya ada pada mereka yang bangsat sahaja. Hentikanlah perangai bangsat itu.

HIDUP SECARA AMAN!


Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit
    Recent Comments Widget