Monday, December 8, 2014

KL Casuals turut terlibat pukul penonton Vietnam


Info terbaru yang kami jumpa. Bukan setakat IJF je yang terlibat, tetapi hooligan dari KL iaitu KL Casuals juga terlibat sama dan mungkin pencetus huru hara semalam.


Stylo Sport sememangnya menolak sekeras-kerasnya perlakuan setan ni. Setelah melihat gambar logo yang tertera pada mamat kepala botak tu, kami jumpa lagi beberapa keping gambar.


Mamat botak tu tenung je. Tapi yang dekat bawah ni. Memang cibai sungguh perlakuan kau setan. Lu pijak diorang. Lu dah kenapa samseng sangat. Lu berani, pergi Vietnam la. Buat kacau dekat sana.



Punya besar logo KL Casuals dia kan?



 Dalam carian kami bersama en google, antara yang kami terjumpa ialah:-

http://kampungbolasedunia.blogspot.com/2011/07/edisi-hooliganism-what-happen-in.html
Sehari sebelum perlawanan, beberapa kumpulan penyokong Singapore telah menhantar mesej yang berbaur provokasi dan mencabar penyokong Malaysia supaya berani sahut cabaran dan turun ke terrace mereka. Ini termasuk jemputan dari firm hooligan Singapore yang kononnya hebat. Habis sahaja perlawanan, hooligans singapore (Mostly skinheads) telah tunggu di luar Stadium dengan melakukan provokasi dan menghina Malaysia. Pergaduhan telah tercetus, tapi malangnya Singaporean have not balls! Mereka diserang dan dipukul di tanah air sendiri sambil disaksikan oleh Polis mereka tanpa berbuat apa-apa. Kuala Lumpur Casuals (KLC) firm terkenal dari KL menjadi frontline dan menyerang firm hooligans Singapore yang kononnya hebat tetapi sebenarnya penakut walaupun bilangan KLC dan penyokong Malaysia yang lain jauh lebih kecil. Tempat sendiri tidak boleh nak defend ground dan terrace sendiri apatah lagi di Bukit Jalil nanti. Maafkan aku, jikalau posting ini berbaur keganasan tetapi inilah hakikat dalam dunia sokongan bola sepak yang berlaku di seluruh dunia. Kami bangga mempertahankan maruah negara yang dihina dan dipijak oleh penyokong lain. lagipun mereka yang memulakan dulu, dan melakukan perang saraf melalui media, FB, twitter dan sebagainya, dan mereka sendiri yang mencabar supaya Malaysian berani turun ke Jalan Besar dan jangan hanya pandai berkokok di tempat sendiri dan internet sahaja.
http://social-wagon.blogspot.com/ (info yang sedikit)

Di harap pihak yang berwajib dapat menangkap anasir-anasir yang buat kecoh malam tadi. Bikin malu. Perangai beruk pun takda macam ni. Lu IJF ka lu KL Casuals ka, perangai tu bagi betul sikit. Esok lusa, famili lu kena, baru ada akal.


Apa kata Dato Shukri?


Akhir sekali dari kami




Dapatkan jersi bola murah di Stylo Shop
    Recent Comments Widget