Friday, May 30, 2014

Fabianski sertai Swansea


Penjaga gol Poland Lukasz Fabianski telah menandatangani perjanjian empat tahun dengan Swansea selepas bersetuju untuk meninggalkan Arsenal pada akhir kontraknya.

Pemain berusia 29 tahun itu secara rasmi akan menjadi pemain Swansea pada 1 Julai apabila kontrak beliau di Emirates tamat.

Fabianksi, yang telah memenangi 21 caps untuk negaranya, menjadi pemain pertama yang di tandatangi oleh Swansea selepas Garry Monk dinamakan pengurus tetap kelab itu.

Bekas penjaga gol Legia Warsaw ini, yang menyertai The Gunners dengan harga £2 juta pada 2007, menghabiskan sebahagian besar masanya di utara London sebagai Arsene Wenger penjaga pilihan kedua .

Perlawanan terakhir beliau sebagai pemain Arsenal adalah dengan membantu kelab itu menamatkan kemarau trofi sembilan tahun mereka dengan memenangi perlawanan akhir Piala FA menentang Hull dalam masa tambahan .

Fabianski akan memberikan bersaing bersama Michel Vorm dan Gerhard Tremmel di Stadium Liberty.

Bercakap kepada laman web rasmi Swansea, Fabianski berkata: 'Saya amat gembira dengan langkah ini, keputusan ini dan juga kelab ini. Saya amat teruja untuk musim akan datang dan tahun-tahun akan datang.

'Ia akan menjadi satu penghormatan yang besar untuk mewakili Swansea City. Semua peminat bola sepak tahu bahawa Swansea adalah kelab bola sepak yang sempurna. Cara mereka bermain bola sepak sangat mengujakan semasa menontonnya dan mereka telah sentiasa menjadi pasukan yang menarik.

'Berdasarkan apa yang kelab telah dicapai dalam tiga musim sebelum ini di dalam Liga Perdana Inggeris, anda boleh melihat dengan jelas bahawa kelab ini sentiasa maju ke hadapan.

'Sejujurnya​​, sebab utama saya datang ke Swansea adalah kerana saya mahu menjadi penjaga gol nombor satu. Saya mahu bermain setiap minggu.

'Ia akan menjadi satu perjuangan yang sebenar, tetapi saya tidak takut itu. Persaingan antara pemain sangat bagus, jadi saya fikir semua orang akan mengambil positif dari itu.

'Saya teruja. Saya telah meminta program pra-musim untuk melihat bagaimana ia kelihatan. Saya benar-benar tidak sabar untuk bermula dengan rakan sepasukan baru saya dan saya fikir ia akan menjadi satu lembaran baru yang hebat dalam hidup saya.

'Saya akan bekerja keras untuk kelab, memberikan segala-galanya setiap hari. Saya boleh berjanji bahawa ini merupakan permulaan baru yang terbaik untuk saya.'

Recent Comments Widget