Friday, February 6, 2015

Happy 30th Birthday Ronaldo


Dengan 289 gol dalam 277 permainan, dan anugerah d'Ballon Ronaldo telah menjadi legenda Real Madrid.


Cristiano Ronaldo meraikan ulang tahun ke-30 semalam. Dilahirkan pada 5 Februari 1985 di Funchal (Portugal) dan, dalam enam musim sebagai pemain Real Madrid, telah mula membuat sejarah. Rekod 289 gol dalam 277 perlawanan melihat dia duduk di tempat keempat dalam semua masa senarai pemarkahan Madrid, di belakang Santillana (290), Di Stefano (308) dan Raúl (323).

Beliau baru-baru ini memenangi Ballon d'Or ketiga bagi mengiktiraf pencapaian beliau dalam yang tidak dapat dilupakan 2014. Semasa bertugas di Real Madrid, beliau telah memenangi Liga Juara-Juara 1, 1 Piala Kelab Dunia, 1 Piala Super Eropah, 1 La Liga tajuk, 2 Copas del Rey dan 1 Piala Super Sepanyol.

Penjaring terbanyak dalam La Liga Musim ini, Cristiano Ronaldo terus mempesona dunia dengan angka jaringan gol yang mengagumkan beliau. Setakat ini dia telah dilawati oleh 36 gol dalam 31 perlawanan dan adalah ahli menembak terkemuka di La Liga dengan 28, yang jauh itu bermakna dia adalah dalam perdebatan untuk Golden kasut keempat.

Antara sebab kenapa Ronaldo antara yang diingati dan disukai:

1. Buat apa saja untuk peminat kecilnya

Ronaldo mengejutkan peminat kecilnya dengan berpakaian seperti gelandangan.



2. Beliau dinamakan selepas Ronald Reagan, bukan atas sebab-sebab politik, kerana bekas Presiden Amerika Syarikat adalah pelakon kegemaran ayahnya.

3. Bercakap tentang ayahnya, ia adalah sebab Ronaldo pernah minum. Jose Dinis Aveiro meninggal dunia berusia 52 tahun akibat penyalahgunaan alkohol. Itu sebagai baik sebab seperti mana-mana tidak menyentuh setitik.

4. Ronaldo tidak mempunyai tatu. A jarang bukan sahaja di kalangan atlet profesional tetapi majoriti mereka dalam generasinya. Ronaldo tidak mahu kepada risiko jangkitan, kerana beliau menderma darah dua kali setahun. Mengaku: anda tidak keberatan beberapa jus yang mengepam super melalui urat anda.

5. Pada tahun 2005, hanya berusia 20, Ronaldo telah ditangkap kerana disyaki rogol manakala pemain untuk Manchester United. Dua wanita berusia 20-an dituduh bintang yang menyerang mereka dalam suite penthouse di London, tetapi kes itu digugurkan. Ronaldo sentiasa berkata ia merupakan jahitan sehingga.

6. Ronaldo telah dibuang sekolah ketika dia 14. Beliau mendakwa seorang guru tidak akan dihormati Dia, sehingga Ia dilemparkan kerusi pada guru pria itu.

7. Tidak lama selepas kejadian kerusi, Ronaldo telah didiagnosis dengan jantung lumba yang boleh berakhir kerjayanya footballed. Selepas pembedahan laser untuk membetulkan kesalahan yang dia telah dibersihkan daripada penyakit itu, dan kita semua tahu apa yang berlaku kepada kerjaya bola sepak beliau selepas itu.

8. Ronaldo mempunyai nama panggilan terima kasih 'Cry Baby' untuk ibunya. "Dia menangis dan marah dengan mudah," pernah berkata Dolores Aveiro. Musa berseru "jika rakan sepasukan tidak lulus dia bola, jika dia atau orang lain terlepas matlamat atau pas, atau jika pasukan tidak bermain bagaimana dia mahu," tambah beliau.

9. Dia tidak takut untuk menyuarakan pandangan beliau

Kita tahu Ronaldo berdaya saing tetapi memanggil rakan sepasukan anda s ** t pada kamera agak kuat. Dia mungkin bergurau, mungkin.

10. Seperti yang lain daripada kita, dia membenci yang nutmegged

Benar-benar, benar-benar benci ... hanya meminta Sami Khedira yang mendapat Earful seorang dari lelaki utama dalam latihan.

11. Dia juga bukan sempurna

Cristiano Ronaldo tidak berpuas hati dengan ketinggiannya. Dia suka menjadi hanya sedikit lebih tinggi dari rakan sepasukan ...





























12. Ronaldo mahu memakai No. 28 di Manchester United kerana dia takut untuk mengambil famus No. 7 diberi nama-nama yang telah dipakai itu di hadapan-Nya. Mereka termasuk George Best, Bryan Robson, Eric Cantona dan David Beckham. Boss Alex Ferguson tidak mempunyai mana-mana dan kepada Ronaldo untuk melihat baju sebagai sumber motivasi. Tekanan adalah pada tetapi ia adil untuk mengatakan dia perkara tersebut dengan baik.

13. Dia bernilai £ 300 juta untuk Real Madrid

Ronaldo mempunyai  klausa pembelian sebanyak £ 1 bilion dan boleh dijual dengan harga £ 300 juta. Menurut George Mendes yang berkata "Jika atas apa-apa sebab kelab membuat keputusan untuk menjual kepadanya untuk £ 300m, seseorang akan membayar."

14. Dia juga nakal di padang dan tidak lepas dari di layangkan kad merah.





15. Ada Gaya
Kasut terbarunya Nike Mercurial CR7 bertahtakan berlian....



























16. Bukanlah atlet yang paling tinggi dibayar di dunia

Ronaldo bukanlah atlet yang paling tinggi dibayar di dunia. Beliau adalah yang kedua dalam senarai Forbes untuk kategori sukan, di belakang peninju Floyd Mayweather yang kini memperolehi kira-kira $ 40 juta setiap perlawanan. Ronaldo memperoleh $ 80 juta setahun, $ 28 juta datang dari tawaran penajaan
17. Seorang teman yang baik

Cristiano Ronaldo telah mengucapkan terima kasih beliau kepada rakan sepasukan di Real Madrid kerana menghadiahkannya sebuah jam tangan bernilai £ 6,500.

























19. Ronaldo mempunyai lemak badan kurang daripada supermodel, hanya 10 peratus daripada 13 peratus purata seorang supermodel.

20. Pemain pertahanan Manchester United John O'Shea memerlukan oksigen selepas perlawanan pra-musim menentang Sporting semasa Ronaldo menjadi pemain kelab itu. United tewas 3-1 dan Gerard Houllier berkata kepada Ferguson: "Anda perlu menandatanganinya"

21. Ronaldo adalah satu-satunya pemain dalam sejarah bermain untuk Sporting U-16, U-17, U-18, B-Team dalam tempoh satu musim.

22.  Ronaldo boleh menjaringkan gol dalam gelap


23. CR7 telah menjaringkan gol di setiap pasukan di La Liga.

24. Real Madrid telah menginsuranskan kaki CR7 sebanyak $ 151.5 juta

25. Tak tahu la apa yang kelakar sangat tu.


26. Sebab sebenar CR7 tinggalkan Man United


27. Ronaldo seorang dermawan, menderma berjuta-juta untuk kerja dan persatuan amal setiap tahun. Dia sangat menyukai persatuan amal kanser, memandangkan ibunya menderita kanser payudara, dan juga membantu membina wad kanser untuk kanak-kanak di Madeira.

28. Semasa zaman remajanya, dia meletakkan pemberat di kakinya semasa menggelecek bola bagi memantapkan kelajuannya dan juga kebolehan menggelecek

29. Simply the best

Walaupun menghabiskan hanya enam musim dalam Liga Perdana, Cristiano Ronaldo telah dipilih sebagai pemain terbaik dalam sejarah melewati Henry, Giggs dan Shearer.


Cristiano RonaldoThierry HenryRyan GiggsAlan ShearerEric CantonaSteven GerrardDennis BergkampRoy KeanePatrick VieiraPlayer0510152025Votes (%)
Usurv survey

30. Tak pasti apa yang kelakar sangat masa PC ni.



marcelo : we are very happy that we just defeated the defending champions(bayern munich) by 4-0
and our next match is with chelsea and definitely they are going to play a attacking game and not park a bus(to which ronaldo laughs, even i dont know why? -_-)

then one of the reporter asks luka modric that "are you afraid of your next match against chelsea?" (luka wasn't able to listen what the reporter asked)

then the reporter asks again "are you listening to me luka modric" (he again was unable to hear what the reporter asked)

then marcelo whispered to ronaldo that - his hair's covering his ears! (pointing to Luka Modric) (and then both marcelo and ronaldo laughs) :P 



Dapatkan jersi bola murah di Stylo Outfit
    Recent Comments Widget