Monday, August 4, 2014

Lampard dipinjamkan ke Manchester City.

Frank Lampard kini akan memulakan karier terbarunya di Manchester City setelah dipinjamkan dari New York City FC sehingga bukan January. Malah Manuel Pellegrini juga telah mengesahkan yang Lampard akan bermain untuk Manchester City.


"Mulai minggu depan, Lampard akan bersama pasukan Manchester City dan beliau akan bersama kami sehinggalag bulan January." kata Pellegrini

"Lampard akan bersama-sama skuad dan akan berusaha untuk menempatkan diri dalam kesenelasan utama." kata Pellegrini lagi.


Pemain yang berusia 36 tahun tersebut telahpun menandatangani persefahaman bersama kelab New York City dengan kontrak selama 2 tahun setelah dilepaskan oleh kelab Chelsea. New York City FC yang merupakan francies Major League Soccer adalah kelab yang mana mempunyai kolebrasi dan juga dipunyai pegangan saham bersama-sama Manchester CIty dan juga kelab Baseball New York Yankees.


Frank Lampard dipinjamkan ke Manchester City disebabkan musim bola sepak Major League Soccer hanya akan bermula pada bulan March 2015.

Salah seorang pemain New York City FC, David Villa juga kini dipinjamkan ke Melbourne FC disebabkan perkara-perkara yang sama. Malah Melbourne FC juga mempunyai koleborasi dan pegangan saham dengan kelab Manchester City.
Recent Comments Widget