Thursday, August 14, 2014

Frank Ribery bersara...



Aku rasa sekarang nie memang musim orang bersara kot. Terkini, Frank Ribery telahpun mengambil keputusan untuk bersara daripada persada antarabangsa. Sungguhpun beliau baru berusia 31 tahun, namun mungkin RIbey lebih ingin menumpukan kepada kelab dan keluarga agaknya.


Pandailah aku buat andaian.. Hahahhaha. Tapi standard la kalau orang bersara. Bola still kena main, tapi bersara daripada persada antarabangsa tue, standard la.  Lagiun sekarang, banyak muncul pemain-pemain muda yang lagi laju dan lagi power. So ada loik jugak la bila Frank RIbery bersara.

Dengan keputusan persaraan Frank Ribery ini, maka ini bermakna beliau tidak akan bermain untuk kejohanan Euro 2016 akan datang. Lagi dua tahun kot, mungkin akan muncul lebih ramai pemain-pemain muda selepas ini.


Sedih jugak la bila Ribery bersara kera dia nie antara yang aku minat walaupun masa kejohanan  Piala Dunia yang lalu tak berapa performs, dah tua kan. Nak buat camana. Tapi kalau tengok balik semara dia combine tenaga masa dengan Zidane semasa World Cup 2006 kat Jerman, itu antara persembahan Frank Ribery yang terbaik..

Apapun bro, merci Franck Ribéry pour toutes ces années de mémoire....

-luis Garcia-

Dapatkan jersi bola murah di Stylo Shop
    Recent Comments Widget