Wednesday, July 23, 2014

Bojan Krkic sertai Stoke City


Bojan Krkic sertai Stoke City untuk 4 tahun. Sebenarnya aku pun tak percaya bagaimana Stoke City boleh approch mamat nie untuk sertai Stoke City. Memang bijak lah Mark Huges. Kalau Korang tak tahu siapa dia Bojan Krkic nie, memang korang tak power bola la.

Bojan, 23 merupakan salah satu produk Barcelona yang bagi aku agak baik selepas Messi, Fabregas, Xavi kerana beliau membuat penampilan pertama bersama Barcelona pada usia 16 tahun.

Mulai bermain dengan Barcelona pada tahun 2007 sehingga 2011 dengan 104 penampilan dan 24 gol. Kemudian berpindah ke Roma kerana kurang mendapat tempat di Barcelona. Selepas itu dipinjamkan ke Milan dan Ajax.


Menurut Mark Hughes, Bojan merupakan seorang pemain yang mendapat perhatian perbagai kelab, namun, melihat kemasukan Bojan ke Stoke City, ia dilihat sangat mengujakan. Bojan juga dilihat ingin menempatkan dirinya sebagai pemain yang profilik diliga Perdana Inggeris, dan Stoke City sebagai platformnya.

Sepanjang karier Bojan Krkic, pelbagai kejuaraan pernah dijulangnya. Antaranya, kejuaraan La Liga bersama Barcelona (2009,10,11), Copay Del Rey (2009) Champions League (2009,11) dan kejuaraan Dutch Eredivisie bersama Ajax (2014)


-luis Garcia-
Recent Comments Widget