Thursday, February 27, 2014

Apek, Piya dan Fakri terlepas lawan Filipina




Trio Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat, Badhri Radzi dan Fakri Saarani mungkin tidak akan beraksi dalam skuad utama apabila Malaysia menghadapi Filipina pada perlawanan persahabatan Sabtu ini.


Ketiga-tiga mereka, yang bermain dalam Piala AFC Kelantan pada hari Khamis, mungkin akan penat dan jurulatih sementara negara Datuk Ong Kim Swee telah menyatakan yang mereka tidak akan bermain untuk Malaysia.



Bercakap kepada Berita Harian, Kim Swee berkata, "Saya sudah tahu apa yang Apek dan Piya mampu dan Fakri, saya mungkin menggunakan beliau sebagai pemain gantian untuk perlawanan menentang Filipina kerana saya pasti mereka akan bermain 90 minit melawan Yangon United. Sementara itu, bagi pemain Selangor, Farizal Marlias , Bunyamin Umar dan Kunanlan , saya pasti tidak akan ada masalah kerana mereka boleh melaporkan dengan kami lebih awal daripada pemain Kelantan. "

Apabila mengulas mengenai kecergasan pemain mereka , Kim Swee berkata, beliau berpuas hati dengan tahap kecergasan semasa pemain, kecuali Aidil dan Asraruddin .

"Saya tidak boleh mengatakan saya tidak berpuas hati atau benar-benar berpuas hati dengan tahap kecergasan mereka. Mereka telah bermain dengan pasukan mereka untuk bulan yang lalu. Mungkin sebahagian sahaja pemain yang tidak 100 % cergas seperti Aidil dan Asraruddin , yang baru pulih dari kecederaan. Ujian Yoyo yang saya lakukan adalah untuk mengumpul rekod mereka, supaya pada masa akan datang kita boleh membandingkan tahap kecergasan mereka, " katanya.

Selepas perlawanan menentang Filipina pada Sabtu ini , Malaysia akan menghadapi Yemen dalam perlawanan kumpulan terakhir mereka untuk Kelayakan Piala Asia. Harimau Malaya menyasarkan terbaik tempat ketiga tempat untuk memastikan laluan mereka untuk Piala Asia 2015.

sumber: goal
Recent Comments Widget