Saturday, December 6, 2014

Di bekukan oleh Cerezo Osaka, Diego Forlan kritik pasukannya



Diego Forlan menyampaikan beberapa perkataan keras untuk kelabnya sekarang pada dalam satu wawancara di televisyen di negara asalnya Uruguay.

Penyerang Cerezo Osaka telah dikritik oleh media Jepun untuk prestasi yang kurang memberangsangkan musim ini, menjaringkan tujuh gol dalam 26 penampilan untuk Cerezo kerana mereka telah diturunkan ke bahagian kedua.

"[Pemain Jepun] tidak memahami kepentingan penyingkiran kerana peminat tidak memberi tekanan kepada mereka," katanya kepada El Observador TV melalui Skype. "Tidak ada tekanan untuk mereka menang atau kalah.

"Ia adalah aneh untuk mengetahui bahawa kita telah diturunkan dan lihat [rakan sepasukan] ketawa semasa latihan pada hari berikutnya."


Forlan mula bermain pada bulan Ogos, setelah tiga bulan tanpa kemenangan di bawah kendalian Marco Pezzaiuoli sebagai pengurus. Bekas bintang Manchester United sering mendapati dirinya menonton dari luar padang setelah Pezzaiuoli digantikan dengan jurulatih belia Yuji Troy pada bulan September.

"Saya kecewa kerana Troy tidak membenarkan saya untuk membantu dalam tiga bulan yang lalu," kata Forlan. "Beliau sentiasa mempunyai alasan, supaya Aku jangan bermain dengan berkata beliau mahu bermain secara bertahan daripada menyerang.

"Beliau jelas tidak memberi saya peluang bermain kerana prestasi buruk."

Pemain berusia 35 tahun masuk ke dalam J-League tanpa sebarang gangguan pada bulan Januari, dengan memenangi hati peminat dan media dengan membuka sidang media dengan bahasa Jepun. Hampir setahun kemudian, Forlan menyanyi lagu yang berbeza.

"Selepas [presiden kelab Masao Okano] mengecam saya, tiada siapa di kelab itu mahu melihat saya," Forlan mengeluh. "Rakan sepasukan saya diabaikan saya; selama dua bulan saya hanya bercakap dengan penterjemah saya. Nasib baik [bekas Jerman antarabangsa] Cacau akhirnya tiba. "

Forlan, yang muncul dalam Piala Dunia ketiga pada awal tahun ini, adalah kritikal tentang gaya Jepun permainan.

"[Jepun] mengambil bola sepak sebagai sains apabila tidak," mencerminkan dia. "Mereka melakukan sesuatu tanpa objektif. Orang Jepun adalah sangat naif dalam beberapa aspek.

"Apabila Hotaru [Yamaguchi] dan [Yoichiro] Kakitani berkata mereka mahu membawa Piala Dunia ke Jepun, kedua-duanya tidak percaya. Mereka hanya berkata ia kerana itulah yang orang mahu mendengar. "

Cerezo sedang mempertimbangkan sama ada atau tidak untuk melaksanakan opsyen setengah tahun yang tinggal di dalam kontrak Forlan, yang akan datang dengan kos atas € 2 juta. Pemain dirinya kelihatan bersedia untuk menjauhkan dirinya daripada kelab - dan negara - yang dihantar jauh dari apa yang dijangka.

"Tiada siapa dari [Cerezo] telah bercakap dengan saya mengenai kontrak saya kerana kita telah diturunkan," Forlan mengakui. "Saya mahu pergi ke pasukan yang mahu saya."

Dapatkan jersi bola murah di Stylo Shop
    Recent Comments Widget